rapuan pegawai penjara

tragedi 2 hari sebelum ramadhan pergi dan syawal tiba



ada dak mpa semua tengok berita aqi ni??baca paper dok?eh eh..tataw la kan masuk paper ka dak..tp yang aku taw masuk tv la..kes pa mpa taw dak?eh eh..dah jadi macam KESPA kat kat maktab aku pulok dah...

mai nak abaq mai..kes yang aku dok nak abaq ni pasai kes qumah yang terbakaq tu la..alaa..yang 3 buah umah sekali tu..haa..tu semua qumah jiran aku la..memang dekat gila ah rumahrumah tu dengan rumah aku..langkah gorila setapak ja kat ataih jalan kalau nak pi rumahrumah tu..mai nak sebuksebuk ceta kat kau,you,ang,mung..haha..peqasan macam qamai ja baca post aku yang ni...lantakla..wa xkisah doe..

alkisahnya...
oke oke..mood serius aku dah mai..macam ni haa..semalam around pukoi 8.30 lebihlebih tu la rumah first tu terbakaq..umah yang first tu umah tok piah(owg kampung semua panggey nama ni)..time tu aku dengan family aku semua ontheway nak p teraweh..memang tepattepat time azan la jadi..api tu mulamula merebak kat ataih ja..pastu alangalang dah kat ataih tu dia sambaq pulak area tingkat bawah qumah tu..memang masa tu pakatpakat mai la owangowang kampung ni..semua pakat terpaku kat situ..tp ada la bebeqapa owang dok usaha padam api tu..tapi apapon xjadi..api makin besaq adala..

xlama lepaih tu api p sambaq pulak umah anak tok tu..umah dya memang dekat ar umah mak dya tu..memang boleh nampak ah api besaq tu dok jilat umahumah tu..dah la tingkap abeh semua pecah..masa tu qamai la owang pakat kalutkalut..ada yang kalut dok qakam la, kalut dok amik gamaq la, kalut tolong padam api sebab bomba xsampaisampai lagi time tu..yang aku pulak dok kalut nak amik gamaq ngan qakam..haha..padahai dalam hati kecut nak mampoih kotkot p sambaq umah aku pulak nanya ja..

masa bomba mai tu api dh naik ke ataih dah..maybe sebab berkat anak tok tu yang lagi sowang dok azan kot..first time la aku tengok scene macam tu..mmg tragis la weyh..btw aku masa tu dan lagi mesejmesej besties ngan kazen aku..kalot ceta kat depa pasai umah tebakaq tu la..
yang umah ke3 tu (umah pak usop) aku baqu taw la kata umah dya tebakaq jugak..qupaqupanya dya pon xtaw kata umah dya kna samabaq ngan api gak..hailaaa..kesean kan?cepat angguk kata kesean.bajet macam aku nampak ja mpa semua dok anggukangguk gelenggeleng

lama gila ah nak padam api tu..dekat sejam lebih kami semua dok depan tu..family aku pon sambeysambey tu dok p selamat barangbarang penting takuttakut mai sambaq umah kami sama..haaa..ketaq gila la time tu..pastu kan..ada polis gak mai..dok sembang dengan ayah aku..haha..lawak ja aku tengok depa dok sembang dua owang..

xlaqat nak ceta panjangpanjang..sebab aku taw mpa semua pon bukan nak baca..haha..nak taw lagi lanjut p la baca paper(kalo ada la)..mai aku tunjuk gamaqgamaq ngan video yang aku ada amik tyme tu..

1
2
3

4

No comments:

Post a Comment