rapuan pegawai penjara

credit 2 ALYA si kawan ASNI..haha~

alya..bgga x nma ko ada kat post aku?haha..msty ko plek en?sbb kta kan baru ja knal..haha..aku nk ckp kedah ah ngan ko sbb ko kn ex-kedahan..haha..mari mula noh..hhaha~

sebenaqnyakn..aku pon pnah senasib dgn ko..eh..nk guna ko ka ang ah?asni dok guna hok mna?haha..tapa2..guna ko la noh?mcm bes ja..haha..dlow kn..masa aku drjah1 aku pnah pindah p selangoq..c?terbalik ja kita..wakaka..aku dok sana ada la daqi drjah1 tgh taun sampai drjah4 tgh taun..keqa la niqi..kehkeh..masa feztyme pindah sana aku mmg xsuka gila sebab kna tggai semua bestie aku,kucing aku pastu tmpt aku dok mngaji..haha..aku slalu dok bayang yg owg sana plek2..kahkahkah!tp aku suka gk ah umah aku kat sana sbb 2 tingkat pastu umah sana aku blh panjat2 tembok dya..tembok 2 bes sbb aku blh p umah jran aku..haha..masa fezday masok skolah aku mmg nk qeyaw ah..taw x sebab apa?haa!sebabnya aku dok pikiaqla aku xdak kawan daqi kedah kat sana..depa semua dok kedah aku ja kna mai selangoq..pastu masa masok kelaz la aku plg ingat sekali..cikgu abaq kat depa kata aku budak baqu pastu dya suwoh aku duduk tmpt kat tempat kosong..aku pon p la..xlama paih tu ada la 2-3-owang kanak-kanak pompuan mai kat aku..mai tgok apa yg km sembang..haha~

2-3-owg kanak2:awak awak..awak name ape?
aku:kami..kami..kami..kami nama..
tatakala ketika itu aku terdengaq perbualan beberapa kanak2 lain yg asyik sebut 'kite' ngan 'awak'..belum sempat aku jawab..tetiba..
2-3-owg kanak2:nama awak ape?kasi tawu la..
aku qasa macam nk lempang pon ada sebab dok 'awak2' xabeh2..pulon aih depa..suara hati kecik aku berkata..kahkahkah..
aku:nama kita nor fatihah izzati.er..er..awak?
pastu depa smua pakat abaq la nm masing2..haha..yg slanjutnya malas aku nk bg taw..dalam hati ni aku dok heqan la awat owg sana ckp macam tuh..bulih plak dok 'awak2' sebab yg aku taw kalo sowg ckp la aku ka saya ka..ni plek nak mampos..huhu~

haa..lagi satu kan.kat sana kalo nk taw aku juz cakap loqhat selangor masa aku p skolah ngan masa aku bergosip-bersembang-bercerita dengan jiran2 aku kat sana ja..seksa-nak-mati gak la blajaq loqhat sana..haha..aku dengan adek aku mmg hipokrit..sebab kat rumah bila ngan famili aku km 2 owg cakap kedah pekat-baik punyer!haha..tup tup lama gak ah km dok wat kegiatan macam tuh..tp bila pkiaq2 balik bes ouh..haha..sebab aku bangga ah jgak blh cakap loqhat sana..kehkehkeh..budak-budak-hingusanlah-katakan..tp aku xberhingus ok?suci dan bersih aja dowh..huhu~

lagi satu alkisahnya macam ni..
aku ada jiran kat sana yg muda setahun daqi aku..dya pompuan ah..masa f1~f3 ka f2 tah dya mai blajaq kat smk sultanah bahiyah..dya dok hostel..tp asal cuti ja dya balik ah qumah aku..so aku xah buhsan sgt sbb km kawan dqi aku stat pindah sana..mak dya dlow pngasuh aku ngan adek aku..haha..so aku ngan adek aku ni mcm anak angkt mak dya ah..kahkahkah..dya ngan adek beqadek dya pon anak angkt mak aku..bila dya balik ja km mula ah beramah mesra dgn caqa ceta pasai skolah masing2..haha..tp yg tatahannya aku dlow2 xsuka dgq dya ckp kedah sebab qasa mcm dya dok ajuk owg2 kedah..kahkahkah!tp lama2 aku dh blh teqima la cara dya ckp sebab macam lawak ah bila owg negeri lain ckp kedah..haha..rindu la eh kat dya..huhu~

tp aqi tu masa aku balek sana taun lepaih kot..aku dh xpeduli dh nk cakap loqhat sana dgn kawan2 aku..haha..sebab qasa plik..lama xckp loqhat sana..so malaihla aku nk susahkan diqi aku..aku hentam loqhat sini..depa pon paham ah..tu suka tuh nk ckp kedah..kehkehkeh..saya bangga jadi anak kedah!haha..

p/s:jgn maqah eh owg selangor ngan kl..sebab ini hanyalah fez impression seorang-kanak-kanak-yang-terkena-kejutan-budaya..hehe~

8 comments:

  1. mpa!!!!!!!!!!lwk gla post ni..bseh2...!!!km ska bce yg nih..oyeah..mpa kn sma nan km..dok kl pai jah 4.haha..mboii..hipokrit nohh..haha..besla..lwak la..mpa stil ngt lg tyme JAH 1 kt kl..haha..km ngt gk tyme JAH 4 kt kedah.hahaha km bg ************ seratus bintang ! XDXDXDXD

    ReplyDelete
  2. haha..awat smangat sgt hana?kahkahkah..msty lo ingat..haha

    ReplyDelete
  3. eh2.name aku.terharu sat.haha.aku pn dulu x biase org borak2 dgn aku gne 'kami' & 'hang'. rase pelik.tp sekarang da biase sbb mostly kwn2 aku yg rpt sume bdk utara.haha.btw,pekat gle kedah ko.seb bek aku phm.haha.

    ReplyDelete
  4. ciwahh..
    awk ade kwn bru ye?
    ceceee..maju~

    ReplyDelete
  5. alya:bgga eh?bg aku hadyah..haha..aku kn smngat kedah..haha~
    adyb:xdew lg dowh kwn baru..i miss k mira lo adyb..
    arep:pesal ko?sekeh maw?haha..

    ReplyDelete
  6. xyh dok gtai dok rndu2 k.mira..hha..

    ReplyDelete
  7. adyb:biaq ah..jeles pa?haha

    ReplyDelete