rapuan pegawai penjara

earth hour!



ahaha..korg tawu apa itu EARTH HOUR?menda neh org bwat start pkoi 8.30 sampai 9.30..aku qasa diorg bwat sbb nk tunjukkan btapa kta neh kna mghargai elektrik kot..ngahaha..apa2 pon bumi jam neh bg aku bes gle wokk!ahaha..korg rase sbb ape bes?? ahaha...aku amek cbaran psal earth hour neh sbb:

1:aku nk wat blagk dpn kwn2 aku nnty..hhaha...nk kt kononnya aku ne sahut la cbaran krajaan..ahaha..nk kekalkn konsep 1 MALAYSIA..eh?agak2 ada keytan ka?lantakla..hahha.
2:aku nk jmatkn dwet parent aku..depa tyah la byq bil letrik mahai ngat..ahaha..

3:aku wat sbb nk mghayati nseb owg yg umah dya tak pakai letrik juz gna mnyak g tanah ngan org yg umah dya slalu blackout..wahh..bekkan aku??haha.
.

uke2..tpat jam 8.33mlm dgn pnuh smangat berkobar kobar bak bndera Malaysia yg tgh megah berkibar kat tugu negara tuh aku pon p la kat suis lampu dlm blek aku..akhirnya..haha..aku tutup lmpu..wahhh!!!mmg cool abes ah blek aku..dgn duduk dlm blek yg diterangi chaya lampu dqi ladtop ngan aircond aku qasa cm p candle light dinner pon ada..hahaha..bes wokk!jgn lopa try kat umah nexyer..ahaha..pastu aku pon dok on9 la..tetiba along aku mai..dan berlaku lah kmesraan antara km berdua..
along:bkak lampu sat..owg nk sembahyang..
aku:p la smbahyang kat blek angah nuhh..owg dok syok lyaan seruan earth hour neh..
along:tamaw2..ska aty la kat mn pon nk smbyg..ne pon blek org jgk..

aduss..mesra bkn??tetiba aku sdaq yg aku neh mnumpang sja blek dya..ahaha..ada aku kesah??of coz nop!ahaha..pastu dya pon smbyg dlm glap..haa..msaloh bkn??agaga..aku neh dlm aty pnya la keluh kesah dh sbb wat cm tu kat dya..nk p bkak suis pon bkn buleh..xleh nk lalu..haiyaa cik aida..nseb mu lah..hi hi hi*gelak jr aku neh.. pas dya abes smbyg tuh dya ckp dya nk bca YASSIN..aku pon dgn rela aty p la bkak suis..padahai dok beqat aty nk bkak sbb aty aku neh kn keras..ahaha..nk taw dok sepa??lg 7 mnet nk 9 .30 dh tyme tuh..tp tapala..aku berkorban demi dya..hehehe.. amacam?korg ada bwat mcm aku dak?ahaha..mmg bes ah..laz yer bla ngat2 blek aku xbwat sbb tyme tuh dok kat primier tgh tusyen akaun ngan cikgu ali..km ajak cikgu tutup tp dya tamaw..ahah..tapa cikgu..akhirnya saya dpt gk wat taon neh..hehe..syabas tehah!

No comments:

Post a Comment